Linneskåp

2012-08-08 / 21:32:48
Kategori: Renoveringsobjekt
Första veckan på semestern fick jag hunnit med att börja slipa/måla några utann v mina möbler. Linneskåpet och "toalettbordet" börjar sakta men säkert bli färdiga.
 
Linneskåpet hjäpte pappa mig med att fixa en ny "rygg" då den såg så trasig och tråkig ut. Pappa sågade ut bakstycket i någon form av tunn plywood som vi limmade på det gamla bakstycket för att det skulle bli en slät och fin yta. Och det stora plusset är ju att bakifrån så har skåpet fortfarande kvar sina "plankor" vilket jag tycker är jättefint.
 
 
 
Skåpet ska målas en gång till. En 5 gång. Sedan är det dags att skruva tillbaks dörren och beslagen.
 
Sen får vi se vad vi ska hitta på i spegelhålet i dörren? Tål att tänkas på! Frågan är också om hyllplanen ska målas vita eller om det ska vara träfärgade?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback