Torsdag

2011-01-20 / 19:20:39
Kategori: Renoveringsobjekt

Hej=)
Igår va en riktigt bra dag. Slutade tidigt. Tog en promenad med thomas, åkte sedan hem och fick städat bort julen=) Skönt. Sedan kom Sara en stund på lite morotskaka och saft=) fick tjötat lite. Sedan åkte jag till Vallby fick myst lite där.

Idag har jag varit på jobbet HELA dagen. Kom hem för en stundsen. Ikväll ska jag försöka måla lite på kistan, får väl se om jag orkar. Imorgon är det REDAN fredag. Så skönt. Blir kalas hos mormor å morfar imorgon=) Mys.

Ha en riktigt mysig kväll alla.





Bild på en bänk jag hittade för ett tag sen på kungälvs second hand. En spricka i som pappa skulle fixa bara=) håller på att slipa denna också. Sen ska den bli vit. Har sett flera som gör "gråa" texter på olika möbler å annat. Kan bli fint så ska funderar på det, och komma på hur man gör fina bokstäver lätt? Någon som har tips på det?


Kommentarer
Postat av: Josefine

Använd smörpapper/bakplåtspapper. Så skriver du ut den texten du vill ha från datorn, ritar av på bakplåtspappret och skär ut bokstäverna med ett rakblad. sedan ritar du av bokstäverna på möbeln med mallen (blyerts)

Sen brukar jag måla grått med en tunn pensel så kan man sandpappra lite över texten för att få den rätta looken :)

2011-01-28 @ 06:20:39
URL: http://fiaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback