Delfin färgborttagare

2012-04-21 / 21:03:09
Kategori: Renoveringsobjekt
Hej mina vänner.

Idag har jag haft en lugn dag i Vallby, välbehövligt.

Pappa har varit snäll och köpt Delfin färgbortagare till min "kommod". Förra gången skrapade jag så mycket jag bara orkade men blev aldrig riktigt bra då det var minst 3 lager med färg.

Så idag har jag målat på med detta medel, låtit verka i 2 timmar cirka och sedan skrapat igen.
Fick bort mycket mer denna gången och färgen hade verkligen luckrats upp. Så kan varmt rekomendera delfin färgborttagare för er som ska ge er på att få bort färg från möbler.

Nu står den och torkar så nästa gång blir det slipning.



Lagt på ett lager med medel.



Efter en stund såg man hur det började luckras upp.






Stor skillnad att skrapa







Kommentarer
Postat av: Emelie

jobbigt att aldrig bli av med färgen.. Får hoppas att det inte tar allt för mkt mer tid nu!!

Måste säg att ditt lapptäcke blev hur fint som helst... Verkligen! Mitt kommer inte bli hälften så fint ens ;)

Trevlig kväll gumman.. Kram

2012-04-21 @ 23:54:25
URL: http://minbebis.com/blogg/mammaemelie
Postat av: Jessica

men gud vad bra!! Varför har inget tipsat om det tidigare ;) Nästa gång kommer jag också använda mig av det! Kram

2012-04-22 @ 08:26:36
URL: http://kagljohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback