Lapptäcke

2012-04-09 / 08:43:19
Kategori: Sömnad

 

Fick låna en skärplatta med, linjal och skärblad utav våra bästa grannar=) Så himla mycket lättare än att mäta och klippa för hand. Det blir till 99% raka kanterna vilket kommer underlätta sen när man syr ihop alla bitar. Noggran är nog A-O när man ska sylapptäcke känner jag på mig.

 

Har skurit ut 15 bitar utav varje tll att börja med. Behövdes 8 st till utav varje upptäckte jag när jag fått lagt ut alla bitar som jag vill ha det.

Nu är det bara att välja hur man vill ha mönstret. Jag vill att det ska vara en bestämd ordning. Nu är det bara att börja sy ihop alla bitar. Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Nina

Va roligt att se! Har länge tänkt sy mig ett lapptäcke...har tyger liggandes. Kanske ska komma till skott?! Ditt kommer bli jättefint! Du är så duktig:) kram

2012-04-10 @ 08:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback